Glosor till kapitel 13 Zusammen kap 9

Glosor till onsdag 8 februari är:


Tag und Nacht = dag och natt

Wir werden und nie mehr sehen = Vi kommer aldrig att träffas igen

die Wachen = vakterna

das war damals = det var då

umgebaut = byggt om

anfangs = till att börja med

ich war verliebt = jag var förälskad

miserabel = eländig

gewöhnlich = vanligt

ich fand den Mut = jag tog mod till mig

der Mut = modet

im siebten Himmel = i sjunde himlen

Ich nahm nichts vor = jag gjorde inget åt saken

die Ewigkeit = evighet

wie es früher einmal war = som det var en gång i tiden/tidigare

eine männliche Stimme = en manlig röst

Tut mir leid = Jag är ledsen

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0