Kakbak

Idag sniffade min näsa att det luktade kaka, så jag begav mig till hemkunskapssalen. Jodå, inne hos Malin var det full aktivitet på gruppen. Kakor dekorerades, gräddades i ugnen osv. Jag gick vidare till Maggies grupp. Där var fikan redan klar, och de hade väntat på mig :) Det bjöds på goda kladdkakor. Nathalie och Denise gjorde en egen variant med grädde och hallon i mitten, mums filibabba! När jag ätit av alla tre kakorna gick jag in till Malins grupp igen, där det blev snabbfika. Alla kakorna blev inte klara till mitt besök, men så här såg de två ut som var klara:


Ovanpå en mumsig kräm gjord på hallon, honung, socker och choklad.


Samma kräm på denna glada kaka.

(Tyvärr tänkte jag inte på att ta foton inne hos Maggies grupp.)
Jag gick, alldeles för mätt!, ifrån hemkunskapssalarna och tänkte nöjt att 8B de kan minsann baka kakor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0